У різні часи основним завданням освіти, як з точки зору суспільства, так і з точки зору того, хто свідомо навчається, є, з одного боку, здобуття правильного світогляду, реальної цілісної картини навколишнього світу. З іншого боку, метою навчання є одержання таких знань, умінь і навичок, які створюють передумови для подальшого професійного і культурного вдосконалення. І з цього погляду роль інтеграції предметів у системі предметного навчання і роль математикипри здійсненні цієї інтеграції як інтегруючого фактора є неоціненною.
Математика і музика…
Дж. Сильвестр сказав: «Хіба не можна музику описати як математику почуття, а математику — як музику розуму? Адже суть обох та сама!»
На перший погляд математика і музика нічого спільного не мають. Але варто лише на мить замислитися і зв'язок відразу відшукається. Урок математики у 6 класі, тема «Дроби». Упродовж уроку учні виконували завдання із дробами під керівництвом вчителя математики і слухали учителя музики про ноти, кожна з яких має свою тривалість. Рахуючи тривалість нот «раз — і — два — і — три – і ...», відділяємо такти, стежимо за ритмом. А такі назви тривалостей нот, як «половинна», «четвертна», «восьма,» «шістнадцята» і схиляють до думки дітей про безпосередній зв'язок музики і математики.
Тому такому важливому інструменту навчання, як інтеграція предметів, надається велике значення у школі, оскільки без нього не може бути якісної освіти в будьякі часи, за будьяких умов. |