Субота, 11.05.2024, 16:50Вітаю Вас Гість | RSS
Великовільшаницький ЗЗСО І-ІІІ ст.
Меню сайту
Категорії розділу
Відкриті уроки [23]
Конспекти уроків [29]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Освітній портал Львівщини

Каталог файлів


Головна » Файли » Уроки » Відкриті уроки

Узагальнення знань про основні класи неорганічних сполук
[ Викачати з сервера (21.5 Kb) ] 25.02.2015, 13:36

Узагальнення знань про основні класи

 неорганічних сполук

 

Мета:

      навчальна: закріпити знання про склад, фізичні та хімічні властивості

                          кислот, основ, оксидів і солей, повторити способи їх

                          добування та межі застосування;

                          перевірити вміння писати рівняння реакцій і розв’язувати

                          задачі;

   розвивальна: розвивати пам’ять, логічне мислення, уміння нестандартного

                          мислення;

          виховна: виховувати творчий підхід до навчання.

 

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Форма проведення: урок-змагання

 

Підготовка до уроку

1) формування команд (3 команди)

2) вибори капітана кожної команди

 

Структура уроку

І.  Мотивація навчальної діяльності

ІІ. Узагальнення знань учнів

1. Конкурс капітанів (визначає порядок участі команди у другому конкурсі)

 а) Спочатку – вода,

     Потім – кислота!

     Інакше буде велика біда!

                   (розчинення H2SO4 у воді)

 б) У якій воді розчиняється кухонна сіль: холодній чи гарячій?

                   (у будь-якій)

2. Конкурс Розминка

  Беруть участь всі члени команди, які по черзі відповідають на питання. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом. Капітан команди все фіксує.

 

1 команда

1. Що таке оксиди?

2. Назвіть дві безоксигенові кислоти?

3. Як добути кислоти?

4. Які речовини утворюються внаслідок взаємодії HCl + Fe?

5. Що таке сіль?

6. Запишіть формулу алюміній оксиду.

7. Якого кольору набуває лакмус у розчинах кислот?

8. Як називаються солі HNO3?

9. Формула кухонної солі.

10. Що таке реакція нейтралізації?

 

2 команда

1. Що таке кислоти?

2. Назвіть два луги.

3. Назвіть формулу кальцій гідроксиду.

4. Чи взаємодіє мідь з HCl?

5. Якого кольору лакмус в лужному середовищі?

6. Назвіть речовину: SO2.

7. Як називаються солі: H2SO4?

8. Які оксиди називаються кислотними.

9. Як добути оксиди.

10. Наведіть формулу ортофосфатної кислоти.

 

3 команда

1. Що таке основи?

2. Назвіть дві оксигеновмісні кислоти.

3. Чи взаємодіє Zn з HCl?

4. Назвіть речовину N2O5.

5. Напишіть формулу барій оксиду.

6. Які гідроксиди називають амфотерними?

7. Який газ виділиться: Zn + H2SO4

8. Як добути луги?

9. Як називаються солі HCl?

10. Що таке реакція обміну.

 

3. Конкурс Хрестики-нулики

Знайдіть виграшний шлях і напишіть відповідні рівняння реакцій

( правильна відповідь – 1 бал)

 

   SO3 

Ca    

CaO

H2SO4

СaO

H2O

Ca

CaSO4

Ca(OH)2

 

 

O2

Al(OH)3

Al

Al(OH)3 

 Al2O3

AlCl3

AlCl3

Al

H2O

 

Ba

H2O

BaO

Ba(OH)2

BaO

Ba(OH)2

O2

 BaCl2

Ba(NO3)2

 

  1. Конкурс «Третій зайвий»

( кожна правильна відповідь – 1 бал)

 1.HCl, HBr, HNO3

    Cu(OH)2, NaOH, KOH

    SiO2, Al2O3, Na2O

 

2. H2SO4, HNO3, HCl

    Fe(OH)3, Al(OH)3, NaOH

    SO2, CaO, CO2

 

3. CaSO4, Na2SO4, Ni(NO3)2

    Al(OH)3, Ca(OH)2, NaOH

    SO2, SO3, NO2

 

  1. Конкурс «Кіт у мішку»

( За кожну правильну відповідь – 5 балів)

Питання:

  • Негорюча речовина, а її гасять. Що це за сполука? ( CaO)
  • Як розпізнати хлоридну кислоту та натрій гідроксид?
  • Кислота зі шлунка ( хлоридна)
  • Надмірне вживання якої речовини спричиняє таку шкоду, що її називають «білою смертю» людини ( сіль)

 

 

  1. Конкурс «Хто більше »

( За кожну правильну відповідь – 1 бал)

     Кожна команда на аркуші паперу пише формули відомих речовин – оксидів, основ, солей певного елемента (на вибір):

              Mg,    Fe (II),   Ca

 

  1. Конкурс «Хто швидше »

(За швидку відповідь – 1 бал)

Виписати оксиди, кислоти, основи, солі:

Ca(OH)2 ,   CaO,   H2SO4,   CaSO4,   BaCl2,   Al2O3NaOH,   SO2, KOH  , HNO3, Al(OH)3,   CO2Na2SO4, Ni(NO3)2 , HCl

 

ІІІ. Підсумок уроку 

Підбиття підсумків гри

 

 

Категорія: Відкриті уроки | Додав: Великовільшаницька
Переглядів: 1015 | Завантажень: 37 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту